Cloud Technologies – to polski lider segmentu technologii służących przetwarzaniu wielkich zbiorów danych w chmurze obliczeniowej. Firma specjalizuje się w Big Data marketingu i monetyzacji danych, opracowała własny, unikalny model biznesowy oparty o gromadzenie, segmentację i monetyzację cyfrowych informacji. Założona w 2011 roku firma dynamicznie rośnie dzięki skalowalnym produktom sprzedawanym na całym świecie. Firma stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o użytkownikach internetu oraz autorską platformę do zarządzania danymi - Data Management Platform, funkcjonującą pod marką OnAudience.com. Hurtownia przetwarza ponad 21 miliardów anonimowych profili użytkowników Internetu z 200 rynków świata (liczba profili to iloczyn liczby użytkowników oraz segmentów, do których zostali oni zaklasyfikowani). Firma prowadzi działalność międzynarodową, około 80% przychodów spółki pochodzi z działań zagranicznych. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies wykorzystywane są w różnych dziedzinach cyfrowej gospodarki, przede wszystkim w marketingu online gdzie pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci. Dzięki przetwarzanym przez nią informacjom można m.in. trafiać z dopasowanym przekazem reklamowym do osób, które są nim naprawdę zainteresowane i przeprowadzać głębokie analizy, zestawiając informacje o internautach z danymi wewnętrznie generowanymi przez firmy. Gromadzone przez spółkę dane wykorzystywane są także do usług data consultingu m.in. do rozbudowy rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (data enrichment, CRM enrichment). Usługi i produkty Cloud Technologies są wykorzystywane głównie w szybko rosnącym marketingu online, a szczególnie w automatycznym modelu zakupu powierzchni reklamowej - programmatic buying, który według raportów rośnie globalnie w tempie dwucyfrowym (m.in. według Global Data Market Size 2017-2019 - OnAudience.com, US Programmatic Digital Display Ad Spending - eMarketer czy European Programmatic Market Sizing 2017 - IAB Europe i IHS Markit). Reklama programmatic do rozwoju potrzebuje danych o internautach - służą one trafieniu z właściwym komunikatem do starannie wybranej grupy użytkowników o określonych cechach. Rynek danych, ściśle związany z rynkiem reklamy online, rośnie dynamicznie - od 2016 roku w tempie dwucyfrowym, a według raportu Global Data Market Size, w 2019 roku osiągnie wartość 26 mld dolarów. Szybka ekspansja Cloud Technologies na rynku międzynarodowym pozwoliła na zbudowanie silnej grupy kapitałowej, w skład której wchodzą podmioty oferujące innowacyjne usługi bazujące na analizie danych. Dzięki synergii kompetencji poszczególnych spółek, Cloud Technologies świadczy kompleksowe usługi z zakresu Big Data marketingu. W skład grupy Cloud Technologies wchodzą firmy: OnAudience.com, dostarczająca technologię i usługi oparte o analizę Big Data, Audience Network, agencja data consultingowa, oferująca innowacyjne usługi z zakresu kampanii online oraz OAN - dystrybutor wysokiej jakości danych o internautach i podmiot realizujący precyzyjnie targetowane kampanie online. Cloud Technologies należy do grona najszybciej rozwijających się spółek technologicznych według rankingów Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA jak również według FT 1000 - prestiżowego rankingu Financial Times, obejmującego szybko rozwijające się firmy w Europie. |